Followers

Nak Beli Arnab Murah??

Friday, April 20, 2012
Siapa nak arnab murah? Boleh buat bela. buat makan, buat satay. Boleh hubungi Hafiz Zainol. Student INSANIAH. Best tengok kandang-kandang arnab miliknya baru-baru nie. Kebetulan nak hantar tray ke rumahnya, terus la tengok arnab-arnab yang dibela untuk bisnesnya. 

Alhamdulillah, seronok tengok orang berbisnes. PTPTN dilaburkan untuk perniagaan. Semakin berkembang dan dikenali dalam masa setahun sahaja. Hasil jualan arnab ini, dpat menggajikan seorang pekerja dan menampung keperluan harian. Baguskan???


Comey. Tapi sekarang dikuarantin.


Ini pun dikuarantin.


Comey kan? Siapa nak beli???


Jinak. Tak gigit orang.


Sembelih dua-dua pun sedap jugak nie....


Pesakit yang dikuarantin


Sistem pengairan yang sempurna


Yang ni putih cantik. Bersih.


Ini kandang belakang rumah, tempat pesakit.


Ni kandang ke dua.


Inilah pekerja yang dimaksudkan. Dibayar harian. Ini sebagai kerja sampingan. Alhamdulillah, rezeki untuk anak-anaknya.


Yang ni pun comel. Nak tak???


Buas yang nie. Cergas jugak.


Ayam kampung jantan dan betina.


Inilah tuan punya ladang arnab yang dimaksudkan. Hafiz Zainol. Mentor ATC dulu. Boleh komen di bawah jika nak dapatkan maklumat tentang perniagaannya.

10 orang mengarut:

  1. Anonymous said...:

    cer citer...tntg jnis arnb, tmpt, d hrga...

  1. maklumat tentang arnab, sya xthu lah. nma lokasi ni pun xingat, dekat kilang kopi hj ismail. harga pun xthu....

  1. Manan Qayyim said...:

    cantik2 arnab tu....

    Jarang tengok org buat bisnes Arnab ni..bagus2...


    Manan Qayyim Post : Himpunan Kekeluargaan Rumpun Nusantara (Video) - 'Di sini bermulanya Cinta'

  1. manan kalau nak arnab, boleh gtau ana yea...hehe...

  1. afiqriable said...:

    apa nama blog die?

  1. dia xdak blog. Dia ada FB jea. nak no tepon ka??

  1. boleh tau kt mana dia bukak pusat ternakn ni? tq

  1. dia buka dekat Mentaloon, Alor Setar...

  1. Anonymous said...:

    Blh bg fon num?tq

  1. Emma Buas said...:

    bole bg no tel x??

Post a Comment