Followers

Hujung Minggu Bersama PERTEMU

Sunday, July 31, 2011

Salam.

Allahuakbar, dah lama Asyraf tak menulis di blog sendiri. Tiada kesempatan nak menulis. Yang sempat Cuma update dengan beberapa picture, iklan, poster dan video sahaja. Itu ja yang termampu.

Asyraf baru pulang dari Naka, sempena Training Programming Camp anjuran PERTEMU. Kem yang baik, cetusan idea yang menarik, jawatankuasa pun hebat-hebat belaka. Asyraf ke sana pagi Jumaat, rancangnya nak ke sana pada Jumaat, tapi memandangkan ada kerja yang tak selesai, maka terpaksa tangguhlah.

Asyraf dijemput ke program ni pada bulan 3 lagi atas kapasiti sebagai Pengarah ATC. Pengarah program pulak ialah mentor ATC Publicity Team, iaitu saudara Firdaus Sukri sendiri. So, walaupun agak sibuk, kena hadir jugaklah sebab dah berjanji nak hadir dah. Takkanlah senang-senang nak tolak kan, kita dah amanah, kena tunaikanlah.

Dalam program ni, diorang belajar tentang latihan program. Bermula tentang kertas kerja, terus dengan pembentangan unit. Lepas tu, diorang kena praktikal terus. Tugasnya mudah ja. Buat program Malam Kebudayaan Dan Kesenian Islam. Terkejut beruk diorang tu. Belajar baru setengah jam, kena buat program.

So disitu, bermulalah segala episode suka dan suka. Macam-macam masalah yang dihadapi. Masalah masa lah, penceramahlah, jemputanlah. Semua tu memberikan 1001 tekana kepada peserta, tambah-tambah lagi ketua dan timabalan unit.

Bila selesai malam tu, terus kitorang buat post mortem. Macam-macam masalah. Itu tak kena, ini tak kena. Asyraf sebagai moderator, memang nak diorang rasai sebegitu. Kalau kena marah, ditengking, dimaki, semua itu adalah perkara biasa dalam berprogram. Perkara itulah yang mematangkan diri sebenarnya. Kesian jugak dekat timbalan protocol malam tu, dah menangis rasanya dia tu. Tertekan, bila pakat menyalahkan Unit Protokol apabila majlis dalam keadaan kelam kabut.

Asyraf sempat beri nasihat. Antaranya berkongsi cerita tentang Asyraf jadi ketua Unit Protokol dalam MSR dulu. Habis post-mortem, timbalan ana menangis, tertekan bila orang pakat salahkan unit kami sedangkan dia dah macam lipas kudung dah bergerak ulang alik dari blok B, Blok C, dewan dan pejabat pentadbiran. Biasalah. Perempuan. Asyraf ok ja.

Satu lagi tentang handset. Semua peserta meraung-raung minta hanset dikembalikan. So Asyraf beritahulah, jangan kita jadikan handset satu kelemahan untuk umat islam. Nak cerita panjang la plak, cukuplah share dengan budak-budak tu.

Kawan-kawan. Sebagai nasihat buat semua yang join TPC tu, janganlah kita fed-up dengan tekanan yang ada dalam program. Ingatlah, kita akan mendepani masyarakat. Bekerja di alam pekerjaan yang penuh dengan cabaran. Jadi, melalui program lah kita belajar menghadpai cabaran-cabaran ini. Biarlah kita susah sedikit dalam proses belajar ini. Kelak ianya akan membantu anda.


Beberapa peserta TPC. Sedikit muslimin, tetapi itulah yang berkualiti.

Asyraf bersama pengarah program, saudara Firdaus Sukri.

Ustazah yang malu-malu la kononnya. Hehe.

Penceramah jemputan. Datang sebagai mderator. Tengok-tengok kena ceramah terus. Haha.

Bergambar bersama jawatankuasa TPC.

3 orang mengarut:

  1. Mohamad said...:

    Alhamdulillah...asyraf thanks bnyak2 tolong saya...kalau asyraf xdak....keja pon x jalan..hehehe....semoga succes tok program akan datang...hehhee...

  1. asyraf said...:

    hehehe...laaa....firdaus ka...ana tlong sikit2 ja...bukan banyak mana pun...pi buat kacau ja....

  1. MiszCinta03 said...:

    cm best ja...hbt tol pgisian dya

Post a Comment