Followers

Wakenabeb!!

Saturday, December 25, 2010

Dalam MSR, paling tak dapat dilupakan adalah sesi wakenabeb. Ianya tiada nama khusus pun, cumanya ianya akan diselitkan pada waktu-waktu akhir MSR. Bukan nak pekena, tetapi ada hikmah disebaliknya. Di sini Asyraf ingin kongsikan mengenai wakenabeb baru-baru ni.


1. Perancangan wakenabe dilakukan semasa pelajar sedang riadhah. Perancangan tambahan adalah selepas post-mortem

2. Method wakenabeb adalah berasaskan pada tahun Asyraf ber”MSR”. Idea asal dari Ust Azki. Cara yang sama digunakan pada kali ini. Semua AJK dan peserta tak tahu.

3. Semasa wakenabeb, seorang ja muslimat yang betul-betul prihatin dengan situasi. Yang lain masih duduk atas kerusi sambil nangis2, sedangkan yang muslimin dah marah-marah, tendang orang, tendang kerusi, jerkah sana sini.

4. Muslimin lagi banyak nangis dari muslimat.

5. Muslimat lambat panas dengan keadaan wakenabeb tersebut.

6. Rosmizi ketua disiplin kena sekali tendangan. Haha.

7. Ada sekumpulan muslimat Kulliyyah Asasi turut melihat dari atas dewan semasa wakenabeb tu. Depa kena marah, suruh turun oleh pelakon. Pelakon tu tak tahu apa-apa pun.

8. Muslimat Kulliyyah Asasi tadi pun tumpang nangis

9. 4 orang yang jalan itik adalah pelakon sahaja. Yang lain-lain adalah mangsa keadaaan. Muslimat tiada pelakon. Semuanya mangsa!

10. Pesakit tu budak sekolah Asyraf. Nasib baik member dia sekolah sama tak kacau daun.

11. Rosmizi lambat panggil individu yang birthday ritu. Sepatutnya panggil awal lagi

12. Asyraf cuma meniarap ja semasa pumping tu. Yang pelik pulak, pengarah kira pumping 19, 20, 19, 20 sampai habis.

13. Kek yang dibeli tu cuma syarat ja. Rasanya ramai FEI yang makan dari tuan punya birthday tu.

14. Harif Unit Pengisian antara perancang utama wakenabeb, tapi dia juga turut menangis.

15. Abdul Bary JPAM punya semangat nak membantu mangsa yang pengsan, tengok-tengok dia pun tumpang jadi mangsa.

Ini sahaja yang Asyraf dapat coretkan di sini. Memang wakenabeb dapat menghadirkan berbagai perasaan kepada peserta. Di situ lah kita dapat melihat makna pengorbanan, perasaan kasih sayang, hormat-menghormati dan lain-lain. Semoga kita mendapat pengajaran padanya.

9 orang mengarut:

  1. MiszCinta03 said...:

    hurm...knangan btol..ksian kt kitorg yg xbersalah turut kna gak...hehehe

  1. Cayalah!! said...:

    ha, tu laa....sapa suh mai tngok...

  1. MiszCinta03 said...:

    hehe...sja la..nk tau diorg kna apa..sma dak mcm dak mcm kitorg dulu..hehhe

  1. Cayalah!! said...:

    mana leh sama2 tiap2 tahun....

  1. MiszCinta03 said...:

    ek...kalo sme gak cmne...
    hurmm...nnti kmunculan ana ya utk jd pgarah pogram MSR...ok x???

  1. Cayalah!! said...:

    ye la tu....jadi ajk pun xmau apa...

  1. MiszCinta03 said...:

    amboi...mulut ustaz ni xda insurans ka...jgn cbar ana...tunggguuuuuuu............fmc....

  1. Cayalah!! said...:

    haaa....ana tungu...FMC apa barang....

Post a Comment