Followers

Al Fatihah Untuk Dr Said

Sunday, January 9, 2011
Salam.

Malan kelmarin, INSANIAH dikejutkan dengan kematian salah seorang pensyarah Kulliyyah Usuluddin iaitu Dr Said di Hospital Sultanah Bahiyah. Kematian lebih kurang pukul 11++ malam. Sebelum tu pun, Asyraf dah dapat mesej kata Allahyarham dah nazak sangat-sangat.

Berbagai-bagai versi Asyraf dengar tentang kematiannya. Apa pun, dia dah kembali menemui Pencipta. Kita pula yang menanti giliran. Bersediakah kita??

Asyraf ke hospital pukul 8.30 pagi setelah member ajak ke sana. Katanya pukul 9.00 pagi akan dibawa ke lapangan terbang Bayan Lepas untuk dibawa ke Mesir dan dikebumikan di sana. Asyraf sempat solat jenazah bersama-sama syeikh yang lain. Yang tak sempat solat jenazah di Kuin pun, Dr Faiek minta buat solat ghaib. Ramai tak tahu jenazah dibawa ke surau Kuin untuk disembahyangkan. Asyraf tahu pun lepas ternampak drebar van jenazah dari Pulau Pinang duk berjalan dalam Kuin.

Asyraf selitkan pic sepanjang kami berada di sana. Kredit untuk FB Syaufiqul Azri. Ini linknya. http://www.facebook.com/album.php?aid=35658&id=100000407674574

Seharusnya kematian ini mendatangkan keinsafan kepada kita semua. Dia sudah, kita bagaimana??


















2 orang mengarut:

  1. madihah said...:

    tempatkannya diantara orang2 yg beramal soleh..amin.

  1. asyraf said...:

    amin....dia sudah pergi meninggalkan kita....kita pula perlu bersedia....

Post a Comment