Followers

Jalan-Jalan Terengganu

Monday, June 18, 2012
Salam. Jom sama-sama jalan-jalan di Terengganu. Kami ke sana sebab menghadiri kenduri rakan kami iaitu Ust Hanafi. Kami bertolak pukul 11 dan sampai di Kelantan dalam waktu subuh gitu. Kesian fathi, dia drive sorang-sorang sepanjang malam.

Kami bermalam di rumah Faqih dan sempat menjelajah beberapa tempat di Terengganu. Antara tempat kami pergi ialah pantai dan Pasar Payang. Last sekali datang Pasar Payang ini ketika 2006 dulu semasa ke KUSTEM, sekarang dah jadi UMT. Tak beli apa pun, malas keluarkan duit. Datang nak kenduri, bukan nak shopping.


Ini semasa baru sampai di rumah Faqih. Dua di kiri tu driver sepanjang malam, kesian mereka nak rehat. Yang 2 di kanan tu, buat teruk boleh. Hehe.




Ikut Faqih pusing-pusing keliling rumahnya. Rupanya inilah KUDQI.


Kalau lihat, bertuah lagi INSANIAH.


Apa pun kena ingat, boleh jadi prasarana mereka tak hebat, tetapi boleh jadi pengurusan pentadbiran itu lebih baik dari INSANIAH.


Pejabat KUDQI. 


Suasana macam nak pilihanraya.


Besar punya bendera BN. Macam kawasan diorang ja.


BN di kakiku.


Boleh tahan juga mereka nie. tapi Faqih kata BN kalah kawasan ni.


Pondok PAS. Tepi jalan ja.


Bendera menggunakan banner. Mahal nie.


Lembu tepi jalan pun ada. Haha.


Inil rumah Tuan Guru Haji Hadi Awang. Singgah di Masjid Rusila untuk solat selepas ke kenduri rumah hanafi.


Mimbar dalam Masjid Rusila. Tempat Tuan Guru berkhutbah.


Nampak tu lembaga hijau? Tu la Malik.


View dari mimbar.


Dah balik Kedah dah.

Pic kenduri tak candid guna kamera handset sebab ada kamera DSLR. Boleh tengok dalam FB kawan-kawan yang lain, itu pun kalau korang kenal. Sewa van selama dua hari ni dalam RM500, berbaloi jugak la. Pemanduannya selesa dan sedap. Siapa nak sewa van ni, boleh gtau di sini. Jumpa lagi.

3 orang mengarut:

  1. jalan-jalan makan angin jer...x kenyang pun...=)

Post a Comment