Followers

Riadhah Bagi Makan Ikan

Thursday, May 17, 2012
Baru-baru nie, En Haziq ajak kami ke kolam ikan di Taman Jubli Emas. Dia ajak kami jalan-jalan pi sana sambil bagi makan ikan. Wah3. Kami dengan penuh gumbira pergilah ke sana sambil bawa sepeket kuih marie yang agak lama dah. Nak makan pun takut. Kami bagi ikan makan jea lah. Dia nak sakit perut, terpulanglah pada ikan tu.

Pak Teh dengan Haziq panggil ikan mai dekat. Mana la nak dengaq.

Mula tabur kuih marie, pakat berduyun-duyun mai. Besar pulak tu.
Memang puas juga bagi ikan makan di sini. Ikannya besar-besar, macam nak terjun tangkap ja, tapi nak buat macam mana, kalau kita tangkap ikan tu, kita plak kena tangkap nanti. Hehe.

Laksa sedap.
Sebelum kami balik, kami makan laksa penang dulu yang ada di gerai berhampiran. Wah...memang sedap laksa ni. Ada daun pudina, telur rebus sebiji dan ana beberapa hirisan nanas. Bau bunga kantan tu yang menaikkan aroma.

Pak Teh makan dengan lahapnya.

Haziq lagi la kuat makan.

Menyelerakan

Nyum-nyum
Di bawah ni Asyraf sertakan video yang sempat dirakam. Best la jugak. Pak Teh kata "bila la anak-anak nakan nak balik, boleh bawak depa mai jalan-jalan, confirm suka. Nak bawak anak sendiri, tak kawen lagi...." Hehe....


video


video

video



0 orang mengarut:

Post a Comment