Followers

ATC Pulak Kena....

Tuesday, July 17, 2012

Saya baru dimaklumkan tentang Dekan HEP seolah-olah tidak mahu ATC untuk fasa ke 5 ini diwujudkan semula kerana telah mempersoalkan beberapa perkara yang saya kira tak perlu dipersoalkan sangat. Antaranya ialah dipersoalkan mana laporan lama, dipertikaikan pro-mentor dan beberapa perkara lain.

Yang saya tak boleh blah ialah, dipertikaikan KREDIBILITI mentor-mentor ATC yang bakal dilantik seperti KELULUSAN mereka, adakah mereka ada kelulusan nak mengajar, adakah mereka LAYAK untuk mengajar dan lain-lain.


ALLAHURABBI. Sampai macam tu Dekan HEP mempertikaikan kredibiliti mentor. Terus saya teringat rupanya mentor-mentor terdahulu memang TAK LAYAK untuk menjadi mentor rupanya. Antaranya lapis awal ialah Abg Zaidi Othman, Abg Shams Qamar, Hassan Manah, Kak Amiratun Zakiah, Abg Ammar Badruddin, Hafizuddin Hairuddin, Kak Sumaiyyah, Nurul Aiman Roslan, Nashrul Hadi,Anas Akram, Marwiyah Osman, Saiful Fairuz, Faiz Arsyad, Irsyad Jamil, Kak Azura dan lain-lain.

Antara muka baru Rafidah Rahim, Kak Fariza Saidin, Afifah Mokhtar, Syamsul Amri Taharim, Shuhadar dengan Nadhirah yang sementara kot, Anisah Musa, Syuhada Mustafa, Syafizan, Hafiz Zainol, Rahimah Jamaluddin, Khairool Ariffin, Azila Azman dan lain-lain. Sory tak sebut beberapa nama.

Sebenarnya kita cuma berkongsi ilmu sesuai dengan pengalaman yang kita ada. Kalau mereka semua ni pakar dan dapat kelulusan macam dari INTAN Kedah tu, confirm tak kan mengajar budak-budak baru dengan yuran cuma RM10 satu sem sahaja. Murah gila. Lebih baik demand terus. Bayar mahal.

Saya faham, ada jea Exco MPM yang beritahu, maklumat yang dia dapat dari staff HEP jugak yang megatakan Dekan HEP ini terkesan dengan kepimpinan dahulu. Semua orang tahu beza MPM dahulu dengan MPM sekarang.

Tapi bagi saya, profesional lah. Itu MPM lama. Benda lama dah lama habis. Biar yang kepimpinan baru buat kerja. Saya faham, Dekan HEP dia tak mahu benda lama terjadi pada yang baru, tak nak jiwa-jiwa memberontak sampai kepada yang baru.

Sekarang, agenda yang lebih besar, kita nak mencari orang baru yang nak berprogram dan nak tolong MPM dalam pelbagai program. Bukan ada agenda lain pun. Cukuplah atas apa yang FMC kena. FMC dihalang macam-macam benda dah. Sekarang ni kalau FMC nak dijadikan kelab yang sah, Dekan HEP kata dia nak muka baru, tak nak muka lama.

Allahurabbi. Cer cari tengok, siapa muka baru yang nak pimpin persatuan. Cer buat iklan, kata "Sapa berminat utnuk jadi Jawatankuasa Penaja penubuhan FMC, sila kumpul di DSAHO Hari Khamis jam 9 Malam". Confirm tak dak nak mai. Tu pun kalau ada, belum tentu semua reti tentang kerja-kerja setiausaha.

Apa yang Dekan HEP buat, terfikir balik, nampaknya KKD Penubuhan Skuad PRO yang pernah dibentangkan oleh Syamsul Amri dahulu agak releven kembali. Buat skuad PRO, bawah Jabatan PRO KUIN, depa lagi ada kredibiliti dari HEP sebenarnya. Senang, tak kacau HEP langsung.

Atau pun biar Triple T Resources buat ATC? Lagi senang. Buh bawah Event Management kami.

8 orang mengarut:

  1. Anonymous said...:

    nama aku x sebut pn...huhuhu...
    biaq KUIN xdak pelapis dan pimpinan yg hebat2...i2 yg KUIN nk sgt...

  1. asyraf said...:

    allahurabbi....geram....

  1. Anonymous said...:

    letak jawatan je la dekan oiiii..bt nyusah kuin ja.ustazah la sangat...

  1. Anonymous said...:

    ya rabbi..sedih gler,apsal dpa wt cm ni ha?? mmg xprofesional lgsung..agak2 la kalau nk mghukum pn..jgn la demand sangat...kita yg mggerakkan ATC dlu salah kah? ehm...ksian pelapis2 yg still nk mmpertahankan smua ni...

  1. Wani Syara said...:

    FMC kena sekat ka?keciannya..eh..sapa eh dekan HEP?lain dh kuin sekarang..

  1. pejuangmuda said...:

    itu namanya pemikiran 80an kembali lagi... alasan menyebabkan duka-lara oleh pelajar KUIN sendiri... keupayaan untuk handle prgm kian terpadam..

  1. pejuangmuda said...:

    pemikiran yang kolot dan kurang maju... anda silap memilih DEKAN anda.... "berani Berubah"

Post a Comment