Followers

Trip To Court : Tayar Meletup

Monday, May 21, 2012
10 Mei lepas, Asyraf and the geng pergi ke KL untuk mengikuti keputusan perbicaraan mahkamah tentang 5 OKT yang dihukum gantung semester. Keputusan memihak kepada mahasiswa. Alhamdulillah. Apa pun, ada kisah yang menarik untuk dikongsikan. Tayar van yang kami naik untuk ke sana meletup di tengah-tengah lebuhraya. Huh, gila ngko. Nasib baik tak melambung. Dah la paling laju plak tu. Kira ok la semua selamat. Alhamdulillah....


Inilah tayar yang meletup. Tayar belah depan, bahagian kiri. Ketika ni, rendy yang duduk di situ. Confirm Rendy berat kan?? 


Tapi kalau sedar, kesan tayar pecah ni agak berlainan dan tayar juga dalam keadaan pelik sebab selalunya da ja dawai-dawai yang terkeluar dari tayar tu. Rupa-rupanya itu adalah tayar celup. Tayar tak ori.



Ust Azki pun bersama kami. Dia gelak jea lah. Dah tahu perangai budak-budak nie.


Operasi menukar tayar bermula. Masalah betul la van nie. Dah la tayar pecah, tayar spare tiada angin. Tayar keta faiz tak masuk lubang, tayar Innova Ust Azki plak besar sangat. Apa pun tak boleh.


Berkerut muka Faiz tolong naikkan jack tayar van tu. Faiz ni baru lepas keluar dari sekolah dia mengajar, sebab tu pakai baju batik ja. Kak Yana dah telefon Plus dah untuk mintak bantuan. Tayar spare tiada angin, minta pam diorang lah.


Tengok. Bukan dawai yang keluar. Ada tali-tali jea. tak tahulah tali apa.


Tapak tayar. Kalau tayar ori, takkan jadi macam nie.


Tayar pecah.


Pam tayar dengan alat yang diberi oleh Plus. Kecik ja.


Ini pegawai Plus tu. Dia nampak Mus'ab pakai baju bersih. Dia sembang dengan Mus'ab, dia kata apa ke benda la yang budak-budak yang berkhemah di Dataran Merdeka pasal Ptptn tu, rupanya bila anak dia yang mengaji kolej swasta di KL tu tak lulus periksa, baru dia tahu isu Ptptn ni zalim ke tak zalim. Dan sekarang, pak cik tu menyokong tindakan mahasiswa tu. Takbir!!


Kami ke kedai tayar. Uncle ni sibuk. Dan dia tiada tayar yang murah, Semua mahal-mahak dan berjenama pula tu.


Ni kedai yang ke 2. Kami bayar dengan duit RM1 yang berlungguk2. Amoi tu pening. Hehe. Nasib badan la. Itu ja duit yang kita ada. See u later ya amoi....

0 orang mengarut:

Post a Comment